duminică, 2 martie 2008

Plan managerial

Printr-o conducere nouă, modernă, profesionistă, universitatea trebuie să devină in­sti­tu­ţia publică model a comunităţii în care funcţionează.
Viziunea candidatului:
Universitatea Tehnică din Cluj Napoca poate şi trebuie să devină etalonul Refor­mei în­vă­ţământului superior din România cu o activitate managerială modernă şi an­tre­pre­no­rială, cu o structură simplă şi adaptabilă, cu o instruire de calitate şi con­diţii civilizate de viaţă pentru studenţi, cu o cercetare orientată spre multi- şi interdisciplinaritate, cu un corp profesoral performant.
Valori morale şi sociale stimulate: legalitate, transparenţă, competenţă, iniţiativă, temeritate, responsabilitate, colegialitate, competitivitate.
Viziunea instituţiei universitare proprie candidatului poate fi descrisă prin următoarele obiective:
1. Universitatea Tehnică din Cluj Napoca să devină o instituţie acade­mi­că euro­pea­nă
a. Să reducă numărul de facultăţi prin concentrare la trei:
i. Facultatea de inginerie civilă şi arhitectură
ii. Facultatea de inginerie mecanică
iii. Facultatea de inginerie electrică
b. Să formeze departamente care cuprind circa 50...100 cadre didactice şi pot fi în cadrul facultăţilor şi indepen­den­te în sensul că deservesc mai multe facultăţi şi să elimine în acest fel definitiv structurile anacronice ale catedrelor.
c. Să reducă numărul de posturi de conducere administrative ocupate de ca­dre didactice şi să le înlocuiască cu persoane ca­li­fi­cate angajate pe bază d concurs deschis.
d. Să introducă planuri angajament şi contracte de management pentru toate funcţiile de conducere administrative.
e. Să elimine metodele de conducere comuniste prin decen­tra­­lizare, profe­siona­lizarea şi res­pon­­sabilizarea personalului calificat din ad­mi­nistraţie.
2. Reforma, legalitatea şi transparenţa decizională să devină preocuparea per­ma­nentă a conducerii
a. Să înfiinţeze biroul de reformă şi reglementare menit să co­­difice întreaga activitate a instituţiei universitare şi să armonizeze permanent cadrul de reglementare cu evoluţia reformei.
b. Să asigure construirea instituţională, completă, uniformă şi autoadaptabilă în mod optimizat la procesele şi tendinţele evoluţiei învăţământului şi cer­ce­tării uni­versitare.
c. Să asigure activitatea responsabilă a conducerii care să servească comu­ni­tatea universitară şi să respecte toate reglementările fără să aibă drep­tu­rile privilegiate la actul de reglementare.
3. Patrimoniul şi banul public să fie gestionate cu parcimonie şi res­pon­sa­bilitate
a. Să treacă întreg sistemul de contabilitate pe sistem automat, spe­cializat de procesare electronică a documentelor.
b. Să atribuie fiecărei unităţi funcţionale (depar­ta­ment, fa­cul­tate) câte o uni­ta­te de spaţiu (clădire) pentru care să se con­­­torizeze toate utilităţile. Să re­du­că consumurile de e­ner­­gie şi combustibil cu cel puţin 25%.
c. Să externalizeze serviciile de pază, serviciul informatic şi ser­vi­ciile de cu­ră­ţe­nie.
d. Să externalizeze activitatea de administrare a căminelor şi can­tinelor stu­den­ţeşti.
e. Să reducă volumul de personal administrativ cu cel puţin 30%.
4. Potenţialul uman să fie exploatat iar studenţii să fie pregătiţi la nivelul celor mai înalte stan­dar­de
a. Să fie scoase la concurs, la fiecare început de an universitar, toate pos­tu­ri­le vacante sau temporar vacante din statele de funcţiuni existente pentru încurajarea competenţei şi accesului tinerilor în instituţie.
b. Să aplice imediat, în mod integral, unic şi uniform sistemul ECTS în Uni­versitate.
c. Să permită accesul direct al cadrelor didactice ale Universităţii la portalul evi­den­ţelor şco­lare care lucrează cu studenţii.
d. Să reducă numărul de specializări pentru ciclul de licenţă la cel mult două pe fa­cul­ta­te.
e. Să aplice întocmai modelul declaraţiei de la Bologna prin reducerea peri­oa­dei de şcolarizare a ciclului de licenţă la trei, respectiv a ciclului de master la doi ani.
f. Să stimuleze dezvoltarea de specialităţi pentru ciclul de masterat în acord cu specificul dezvoltării euro-regionale a economiei.
5. Cercetarea universitară şi produsele sale să ajungă obiect al relaţiilor Uni­ver­sităţii cu mediul economic
a. Să sprijine şi stimuleze echipele de cercetări multi- şi interdisciplinare.
b. Să sprijine creşterea şi gestiunea corectă a proprietăţii intelectuale a Uni­ver­sităţii.
c. Să unifice veniturile cadrelor didactice şi cercetătorilor provenite din acti­vi­tă­ţile didactice şi proiectele de cercetare.

(Din motive tehnice specifice existentei blog-ului cv-ul cadidatului va fi accesibil din data de 3 martie 2008 pe pagina sa profesionala http://users.utcluj.ro/~isoc.)

3 comentarii:

Anonim spunea...

va inchipuiti ca persoana care nu e in stare sa respecte regulile (stabilite prin decizii irevocabile) ale UTCN, sa-i devina rector? ha!

Anonim spunea...

Mult succes in lupta de eliminare a nepotismului si plagiatului.

Anonim spunea...

apropos de deciziile irevocabile (sau absolute - de la 'absolutum'),
ar fi interesant de inteles mai bine cum se ajunge la anumite decizii intelepte...probabil prin mecanismul masinii de vot...
de unde stim ca aceste decizii nu sunt politice? de ce am avea incredere in masina de vot?