O înfrângere cu zero voturi poate fi glorioasă
- Cât timp poţi să rămâi un om liber…
- Cât timp poţi continua să gândeşti cu capul tău şi nu trebuie să fii obligat să duci ţucalul nimănui…
- Cât timp nu poţi fi adăugat corului de lăudători ai dezastrului vopsit în „epoca de aur” care urmează „epocii de aur”…
- Cât timp poţi să rămâi demn şi mândru de demnitatea ta…
- Cât timp eşti convins că Universitatea Tehnică din Cluj nu poate ajunge performantă cât timp nu-şi reduce voluntar numărul de specializări de licenţă şi nu are o procedură eficientă de generare a specializărilor de master…
- Cât timp eşti convins că Universitatea Tehnică din Cluj Napoca necesită concentrarea într-un număr redus de facultăţi, fie ele trei şi nu nouă, şi prin formarea departamentelor de circa 50…70 de persoane şi eliminarea completă a catedrelor din structura instituţiei…
- Cât timp eşti convins că şefii departamentelor trebuie angajaţi pe bază de competenţă şi nu pe baza votului plebei academice…
- Cât timp eşti convins că investiţiile în Universitatea Tehnică trebuie să se facă pe baza proiectelor venite de la departamente şi nu pe baza votului politic al Senatului…
- Cât timp eşti convins că toate serviciile auxiliare (pază, curăţenie, informatică, cantine, cămine etc) trebuie externalizate spre firme de specialitate….
- Cât timp eşti convins că ponderea facultăţilor în cadrul instituţiei universitare trebuie diminuată şi orientată strict spre gestiunea activităţii didactice…
- Cât timp eşti convins că nu este posibilă o conducere a unei organizaţii fără să începi cu o analiză-diagnostic a stării de fapt…
- Cât timp nu eşti convins că a ajunge Rector al unei Universităţi prin ceea ce eşti în stare să gândeşti şi să faci ai nevoie de obiective care să fie publice şi nu ascunse….
- Cât timp nu te votează cei care ocupă posturi de conducere într-o structură construită împotriva naturii pe care doresc să o păstreze de teamă de viitor…
- Cât timp ai avut curajul să vii în faţa unor oameni care doresc numai puterea şi să le spui argumentat de ce viitorul se loveşte de ei şi de anacronismul lor …
- Cât timp ai curajul să spui în faţa unui Senat în care se află toţi cei care se opun Reformei universitare, că în Universitatea Tehnică din Cluj nu va avea loc nici un fel de Reformă cât timp ei sunt acolo…
- Cât timp ai curajul să spui că alegerea conducerii Universităţii prin reprezentare de tip colegial este principala catastrofă care împiedică Reforma…
- Cât timp ai curajul să afirmi că nu se poate gestiunea unei Universităţi în care nu sunt delimitate unităţile fizice ale fiecărei resurse…
- Cât timp ai curajul să spui că în Universitatea tehnică din Cluj Napoca studenţii sunt desconsideraţi, sunt minţiţi şi că fac o şcoală prin care sunt îndepărtaţi de poziţia socială pentru care se spune că sunt pregătiţi…
- Cât timp ai convingerea că transparenţa este normalitatea celor puternici şi nu un defect al celor slabi şi frustraţi…
…iar o victorie cu 45 de voturi pentru poate fi nedemnă…
… în multe alte situaţii în care evidenţele sunt date la o parte pentru raţiuni care nu ţin de raţiune, viziune, demnitate, adevăr, competenţă, responsabilitate, curaj, civism, şi alte calităţi pentru care trebuie să fii OM.
Epilog la un epilog…
Ceauşescu nu a fost înlăturat de cei pe care i-a condus…iar urmaşii săi nu vor face nici un fel de Reformă…
4 comentarii:
Buna ziua. Refreritor la paragraful: ,,- Cât timp ai curajul să spui că în Universitatea tehnică din Cluj Napoca studenţii sunt desconsideraţi, sunt minţiţi şi că fac o şcoală prin care sunt îndepărtaţi de poziţia socială pentru care se spune că sunt pregătiţi…".
Am avut ocazia sa va particip la un curs sustinut de dumneavoastra si nu sunt de acord cu faptul ca ati fi unul dintre cei care trateaza toti studentii cu aceeasi consideratie. Cand spun acest lucru ma refer la faptul ca a considera toti absolventii UTCN ca muncitori de mana a doua si mai ales ca acesta ar trebui sa fie scopul principal acestei scoli, adica acela de a produce muncitori calificati, nu ingineri, mie personal mi se pare putin deplasat. Uneori sub tentatia de a scoate in evidenta diferite aspecte care nu convin unora sau altora se uita scopul principal al institutiei, cel DIDACTIC. In final as vrea sa spun doar un singur lucru, sa incercam sa fim mai buni petagogi decat avocati. Va multumesc.
Structura pe nivel de licenta, master si doctorat presupune existenta implicita a calificarii de muncitor cu inalta calificare. A fi muncitor nu este o insulta sociala, iar a vorbi despre muncitori nu inseamna a jigni. Ce este important este sa gasim pentru fiecare nivel utilitate sociala si apoi sa stimulam pe fiecare sa-si atinga dorintele si idealurile.
Acesta este contextul in care explic studentilor mei modul de organizare a scolii si consecintele sale economice si sociale.
Acfest lucru nu are absolut nici o relatie intentionata cu consideratia. Consideratie este si trebuie sa ramana aceeasi pentru orice tanar, iar in universitate pentru orice student.
"Ce este important este sa gasim pentru fiecare nivel utilitate sociala si apoi sa stimulam pe fiecare sa-si atinga dorintele si idealurile". Domnule profesor, majoritatea studentilor isi descopera dorintele si idealurile incepand cu anul 3 sau anul 4.Ca student al dvoastra, ma consider printre putinii care vad adevaratul scop de creare si pregatire profesionala pe care incercati sa-l impuneti prin metode mai mult sau mai putin acceptate de colectivul din care faceti si fac parte.
Totusi as dori sa adaug ca nivelul de consideratie despre care vorbiti, ar trebui sa aibe aceasi valoare din ambele parti. Si spun asta pentru ca studentul are consideratie fata de profesor datorita fricii, iar profesorul nu are consideratie fata ed student, decat daca studentul impresioneaza prin inteligenta si perseverenta iar in acest caz, studentii mediocrii palesc in ochii dvoastra si incep sa fie terorizati de metodele impuse. O dovada a acestui fapt sunt studentii in ani terminali care inca sustin restante la materia IES. vina este impartita 51% studentii - 49% profesorul. Un student care simte ca dorintele si idealurile nu-i sunt incurajate sau, cel mai important, respectate, ajunge un student frustrat si totul pleaca de la cadrul didactic.
Cu respect si consideratie,
AC
Try again, Fail again, Fail better. Este o zicala care se muleaza foarte bine situatiei studentilor din ani > 3 care inca dau examen la IES(inclusiv eu)
ati spus lucrurilor pe nume, dle profesor! felicitari pentru curaj!
Trimiteți un comentariu