„Rectorul care îşi încheie mandatul va prezenta un raport asupra activităţii vechiului senat, privind modul de îndeplinire a mandatului de către rector, prorectori şi cancelarul universităţii. Raportul se prezintă în faţa vechiului şi noului senat. „
(Citat din Regulament de organizare şi desfăşurare a alegerilor organismelor de conducere din Universitatea Tehnică din Cluj Napoca – aprobat în Senatul din 22.01.2008, Cap.VII art.3)
Comunicarea este o problemă veche…şi aceeaşi pentru unii…
Pentru activiştii de partid „a comunica” înseamnă a vorbi şi a nu spune nimic sau a prelucra pe cine trebuie ca să priceapă că este obligat să-şi însuşească politica unică pe care ei o reprezintă.
Niciodată „a comunica” nu a însemnat pentru această categorie istorică a transmite celorlalţi idei proprii, rezultate proprii, sau opinii proprii.
Autorii raportului 2004-2008 nu părăsesc în nici un fel linia tradiţională de a spune nimic în …433 de pagini. Original este numai volumul …şi nu calitatea informaţiei.
Când nu ai făcut nimic cel mai uşor este să driblezi subiectul…
Este greu să citeşti 433 de pagini. Este şi mai greu să te apuci de citit o astfel de lucrare când te gândeşti că preşedintele Statelor Unite prezintă un raport asupra unei naţiuni de circa 299 milioane de suflete în circa 50 de minute.
Probabil că singura deosebire este că preşedintele are ceva de spus despre un popor în timp ce Raportul nu are nimic de spus şi nici nu doreşte să spună nimic despre ceea ce i se cere: „… asupra activităţii vechiului senat, privind modul de îndeplinire a mandatului de către rector, prorectori şi cancelarul universităţii…”.
Ca să scrii despre ce a făcut cineva ar trebui să ştii ce trebuia să facă el…
Diferenţă fundamentală între om şi animal este că primul are idealuri. Tot aşa diferenţa dintre o turmă şi o armată sau o firmă sau o universitate este că turma nu are obiective, că acolo tot ce se întâmplă este o consecinţă a accidentelor şi nu un efect al conducerii.
Acolo oile dau lapte fiindcă este datul lor să dea lapte, câinii latră fiindcă este datul lor să latre, măgarii rag şi duc desagii fiindcă este datul lor să ragă şi să ducă desagii.
Ciobanii nu pot planifica producţia de lapte a oilor, nici ora când să latre câinii, nici când să ragă măgarii.
Când faci un raport asupra activităţii unor oameni ar trebui să ştii ce trebuiau să facă ei.
In Raportul minune de 433 de pagini nu există nici un rând care să spună ce obiective sau ce mandat a avut „…rector(ul), prorectori şi cancelarul universităţii...”.
Cine trebuia să dea mandat să dea obiective acestor oameni?
Sau Raportul este documentul care ne povesteşte saga a ceea ce au fost in stare să facă „…rector(ul), prorectori şi cancelarul universităţii...”?
Păi dacă în cei patru ani de mandat oamenii aleşi să conducă nu au avut nimic de făcut, nu au avut nici un obiectiv fixat, atunci în ce direcţie a mers Universitatea?
Ce legătură are activitatea membrilor comunităţii academice cu lipsa de mandat şi obiective a organelor de conducere alese?
Işi poate închipui oare cineva că un profesor îşi face datoria din cauza rectorului, că un student învaţă din cauza cancelarului sau că portarul păzeşte mai bine fiindcă sunt mai mulţi prorectori?
Ca să faci aceste conexiuni împotriva naturii musai trebuie să scrii un raport de 433 de pagini!
Praf în ochii fraierilor! Miră-te lume cât am lucrat! Nu contează ce am vrut şi ce-am făcut ci contează că am muncit: noi TOŢI ! Cu „noi”-ul imperial în faţă ca să ascundem că nu am făcut ABSOLUT NIMIC!
Adevăratul Raport 2004-2008
Obiectivele Senatului =>=>=>=>=>=>=> Ce a făcut Senatul?
1. nimic =>=>=>=>=>=>=> =>=>=>=>=>=> 1. totul
2. nimic =>=>=>=>=>=>=> =>=>=>=>=>=> 2. totul
3. nimic =>=>=>=>=>=>=> =>=>=>=>=>=> 3. totul
………. =>=>=>=>=>=>=>=> =>=>=>=>=>=>……….
n. nimic =>=>=>=>=>=>=> =>=>=>=>=>=>n. totul
Obiectivele Rectorului =>=>=>=>=>=>=> Ce a făcut Rectorul?
1. nimic =>=>=>=>=>=>=> =>=>=>=>=>=>1. totul
2. nimic =>=>=>=>=>=>=> =>=>=>=>=>=>2. totul
3. nimic =>=>=>=>=>=>=> =>=>=>=>=>=>3. totul
……….... =>=>=>=>=>=>=> =>=>=>=>=>=>……….
n. nimic =>=>=>=>=>=>=> =>=>=>=>=>=>n. totul
Obiectivele prorectorilor =>=>=>=>=>=>Ce au făcut prorectorii?
1. nimic =>=>=>=>=>=>=> =>=>=>=>=>=>1. totul
2. nimic =>=>=>=>=>=>=> =>=>=>=>=>=>2. totul
3. nimic =>=>=>=>=>=>=> =>=>=>=>=>=>3. totul
………....=>=>=>=>=>=>=> =>=>=>=>=>=> ……….
n. nimic=>=>=>=>=>=>=> =>=>=>=>=>=> n. totul
Obiectivele cancelarului =>=>=>=>=>=>Ce a făcut cancelarul?
1. nimic =>=>=>=>=>=>=> =>=>=>=>=>=>1. totul
2. nimic =>=>=>=>=>=>=> =>=>=>=>=>=>2. totul
3. nimic =>=>=>=>=>=>=> =>=>=>=>=>=>3. totul
………. =>=>=>=>=>=>=> =>=>=>=>=>=> ……….
n. nimic =>=>=>=>=>=>=> =>=>=>=>=>=>n. totul
Aşa s-a născut perpetuum mobil technicum academicum: din nimic ei fac totul!
Ce n-a văzut Guinness Book nicăieri, are numai Clujul!
Fii fericită Dacie, fii fericit popor myoritic!
Haide Bruxelles-ule şi dă-ne încă cinci medalii de aur!
Acesta este adevăratul Raport 2004-2008! Scris pe ½ pagină, restul este gargară şi pagubă de hârtie şi de muncă ……
Un comentariu:
Alaturarea cu personaje din lumea politica prezenta in pozele din raport nu este intamplatoare: avem de-a face cu politicieni academici.
Ori, din moment ce este asa, e firesc sa ne asteptam la tot ce se poate astepta de la niste politicieni in general, asa cum vedem la televizor: demagogie, vorbe mari la fapte marunte, manipularea maselor, folosirea de cuvinte mari goale pe dinaluntru, exprimare ne-concreta, preocupare pentru imagine in defavoarea fondului, ocolirea problemelor reale, praf in ochi, etc.
Si atunci ma intreb:
Exista vre-un om politic care a reusit sa ajunga la putere altfel decat prin mijloacele sus mentionate?
Pot fi altceva masele, in general, decat copii ale acelei adunari care striga odata "Barabas!" ?
Poate fi altceva sistemul politic dintr-o universitate decat o replica (la scara redusa) a ceea ce vedem in 'marea' (dar marunta) politica la nivel de stat?
Trimiteți un comentariu