Dintotdeauna abuzul este asociat cu cotloanele societăţii unde lumina este obscură, unde obiectele şi mentalităţile sunt opace, unde aranjamentele sunt esenţa relaţiilor sociale.
Regulamentul de organizare şi desfăşurare a alegerilor organismelor de conducere din Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca este un exemplu de cum o conducere necalificată şi un Senat de yesmeni “dau la întors” un ordin ministerial unde se spune clar că
“…
(3) În vederea organizării alegerilor pentru structurile şi funcţiile de conducere academică, senatele vor adopta şi vor face publice, cu cel puţin 2 săptămâni înainte de organizarea alegerilor metodologia proprie de organizare a alegerilor.
…”
adică nu Regulament, ci Metodologie.
Care este diferenţa? Aparent niciuna, în fond avem de-a face cu o nouă încălcare a legii care spune că reglementările trebuie supuse atenţiei opiniei publice înainte de a fi supuse votului organului deliberativ. De ce ne-am formaliza? La urma urmelor turma academică nu trebuie informată, nu trebuie băgată în seamă!
Dacă numele nu contează, opacitatea este la ea acasă. Astfel în articolele ce urmează din regulamentul-metodologie:
„…
6. Candidaţii pentru funcţia de şef de catedră, decan, respectiv pentru cea de rector, vor depune un curriculum vitae şi un proiect managerial la secretariatul facultăţii, respectiv al rectoratului, cu 15 zile înaintea alegerilor. Toate "curriculum vitae" şi proiectele manageriale depuse de candidaţi vor fi publice, putând fi consultate la secretariatele respective.
7. Pentru funcţiile de prodecani, secretari ştiinţifici, cancelar şi prorectori, candidaţii vor depune numai un curriculum vitae la secretariatele facultăţilor, respectiv al rectoratului.
…“
se creează toate premisele ca prin noi aspecte îndoielnic-legale să sprijinim ideea lipsei de transparenţă.
Astfel minunatul Regulament, emanat pe ascuns de o conducere care gândeşte, ca întotdeauna, numai „pe picior”, omite să vorbească despre o comisie de validare şi contestaţii, organism care este inevitabil ori de câte ori există oameni, criterii şi interese.
· Nu a apărut bine Regulamentul şi au început să apară mesajele „pe dedesubt”: o persoană care are mai mult de 65 de ani şi şi-a depus candidatura este în condiţii legale sau nu, dacă candidatul la funcţie are plângere penală in soluţionare la Parchet are voie să-şi depună candidatura etc.
· A doua idee originală în orice stat de drept este depunerea documentelor de candidatură la secretariatul „Decanatului”, respectiv al „Rectoratului”. Ce înseamnă „Decanat” şi „Rectorat” este alt subiect de bârfă, dar întrebarea care se pune este alta. Dacă instituţia tot are registratură generală, atunci de ce s-ar depune nişte documente oficiale şi publice altundeva decât acolo?
· Este legitimă bănuiala potrivit căreia, ulterior termenului de 15 zile, Decanul sau de ce nu, Rectorul, dacă doresc să-şi depună candidatura, atunci vor cere secretarei proprii, celelalte candidaturi depuse şi vor putea să-şi confecţioneze nişte planuri manageriale de necombătut.
· Păi, dacă aceste documente sunt de interes public, atunci de ce nu s-a gândit conducerea că este normal ca toţi candidaţii să se bucure de condiţii civilizate şi transparente unde să-şi prezinte ideile şi unde să fie analizaţi de către toţi membri interesaţi ai comunităţii academice?
Acestea sunt argumentele pentru care am anunţat comunitatea academică asupra faptului că mi-am depus în mod oficial candidatura la funcţia de rector al Universităţii tehnice din Cluj Napoca, şi că înţeleg să prezint în mod transparent tuturor colegilor mei, planul managerial, cv-ul meu cu lista de lucrări şi contribuţii.
Folosind acest blog, voi încerca în perioada de campanie electorală să prezint viziunea mea asupra principalelor aspecte pe care conducerea unei Universităţi le presupune.
In acest fel, rămân deschis la orice întrebare sau opinie şi vă asigur că nici o intervenţie nu va rămâne fără răspuns, în limitele personalităţii şi competenţelor proprii.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu