joi, 5 aprilie 2012

Calea de rezolvare: Oamenii şi nu clădirile, dascălul – profesionist şi nu dascălul - activist de partid, cetăţeanul liber şi nu sluga…


Nu zidurile fac o şcoala, ci spiritul ce domneşte într-însa (Regele Ferdinand al României).

Soluţia problemei pare simplă. Omul, omul, omul!

Cu alte cuvinte: Pregătiţi, stimulaţi şi valorificaţi oameni, reparaţi şi întreţineţi clădirile şi nu invers!
Soluţia pare simplă şi totuşi, calea concretă constă în transformarea dascălului-activist de partid (indiferent de partid) în dascăl-profesionist.
Dascălul actual al Universităţii este mai ales dascălul - activist de partid. El poate trăi numai sub umbrela partidului şi spune numai ce spune şeful lui.
Dascălul – activist de partid nu gândeşte, el este pus să voteze şi votează ascultător. Preferă întotdeauna numai votul secret. Asta ca să nu rămână urme. 
Teama de a greşi îl împiedică să gândească, îl împiedică să acţioneze. Teama de a gândi îl face sclav al unor grupuri care au singura calitate că se pot organiza rapid. Sunt grupurile care sprijină calea corupţiei, sunt grupurile pentru care nu există decât ziua de azi!
Dascălul actual al Universităţii Tehnice din Cluj-Napoca trebuie să ajungă dascăl-profesionist pe deplin aliniat oricărui coleg de-al lui din ţările civilizate. Dascălul – profesionist este liber, se exprimă liber, caută soluţii noi, îşi foloseşte propria valoare individuală şi formează curente de opinie în care studenţii sunt prinşi şi antrenaţi spre propria lor devenire.

Cum se ajunge dascăl - profesionist din dascălul  - activist de partid?

Singura cale prin care oamenii Universităţii care nu au înţeles încă sensul actualităţii să se alinieze noului curent este competiţia. Competiţia costă puţin dar are efecte incredibile.
Transformarea se face numai de către cei care acceptă şi pot să se transforme.
Transformarea nu trebuie să fie muncă de propagandă, activitate politic-ideologică sau formarea de găşti cu lideri de opinie şi mandate de activitate de conducere.
Transformarea se poate face simplu prin recunoaşterea valorilor umane, stimularea creativităţii şi valorificarea fiecărui om în limitele maxime ale resurselor sale.
Transformarea presupune cu necesitate deschiderea şi transparenţa. Intrarea oricărui om de valoare în Universitate trebuie să fie foarte facilă iar plecarea celor care nu pot atinge standardele trebuie să fie liberă şi de bună voie.
Transformarea se face prin impunerea căilor şi supunerea necondiţionată a tuturor membrilor comunităţii la aceste reguli.
Prima cale este cea a integrităţii. Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca va trebui să fie prima universitate din România care arborează drapelul integrităţii. Acţiunile sunt simple şi nu necesită nici o investiţie specială: 

a) Punerea la index a tuturor lucrărilor plagiate din biblioteca Universităţii Tehnice din Cluj-Napoca (prin prevederea literei „P” pe copertă şi cu plagiatele identificate de studenţi şi puse pe site-ul www.plagiate.ro).

b) Realizarea bazei unice de lucrări de licenţă şi disertaţie realizate în Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca.
A doua cale este cea a realizării unui învăţământ tehnic pe baze profesionale prin:

a) completarea fondului bibliotecii Universităţii Tehnice din Cluj-Napoca prin achiziţionare de lucrări care sunt de referinţă pentru toate universităţile mari din lume.

b) interzicerea cu desăvârşire a copierii lucrărilor de referinţă din biblioteca Universităţii Tehnice din Cluj-Napoca.

c) transformarea sălilor bibliotecii Universităţii Tehnice din Cluj-Napoca în puncte nodale ale procesului de instruire a studenţilor.

d) creşterea ponderii activităţilor practice (lucrări şi proiect) în detrimentul activităţii de curs şi reducerea numărului de discipline.

e) eliminarea cu desăvârşire a sesiunilor speciale, extraordinare şi de pomană din anul universitar.

f) iniţierea şi instituţionalizarea conexiunilor cu asociaţiile profesionale care să dea avizele profesionale pe toate programele analitice şi pe planurile de învăţământ al Universităţii Tehnice din Cluj-Napoca.

g) fluidizarea studiilor de inginerie prin eliminarea secţiilor şi a patronării specializărilor de către departamente şi prin definirea corectă a traseelor de parcurgere de studiilor.

La aceste două căi se adaugă o condiţie esenţială pentru calitatea învăţământului şi pentru realizarea unei relaţii corecte cu bugetul public: Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca va diminua contigentele de studenţi până la nivelul real optim suportat de resursele sale materiale şi umane iar pe perioada şcolarizării nici un student nu este autorizat să lucreze cu contract de muncă decât în posturile part-time create în interiorul instituţiei.

In acest fel Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca are şansa să devină o universitate a integrităţii şi profesionalismului!

Prin integritate şi profesionalism se va sfărâma pentru totdeauna şi şcoala tehnică ajutătoare înfiinţată în ultimii ani şi menţinută de indivizi străini de ţinuta academică şi care au introdus corupţia în Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca şi dispreţul faţă de şcoala adevărată şi dascălii adevăraţi.

Universitatea Tehnică poate deveni cea mai bună Universitate Tehnică a Transilvaniei şi una din cele mai bune Universităţi Tehnice ale Europei.  

Imaginea Universităţii Tehnice din Cluj-Napoca nu trebuie să se compună din cioburi, lozinci şi zdrăngănele ci din principii, fapte şi valoarea adevărată a oamenilor săi şi a oamenilor pe care-i construieşte!

4 comentarii:

Anonim spunea...

Aveti un motto splendid, din gandirea unui barbat adevarat, al unui mare conducator. Un om care nu a ezitat sa lupte impotriva propriului neam pentru poporul roman.
Domnule Isoc, ce fel de conducator ati fi dumneavoastra? Ce fel de barbat sunteti, cand nici macar fanteziile publicate de dvs. pe diverse pagini de web, minciunile si jignirile spuse impotriva sau aduse unor persoane sau institutii nu aveti curajul sa le exprimati in nume propriu? Ci ascunzandu-va dupa tot felul de zburatoare si alte pseudo-organizatii?
Chiar sunteti un om de onoare care sa merite ceva din partea cuiva?

Anonim spunea...

Cred ca:

Curricula mai multor specializari ar trebui corelata international. Trebuie eliminate disciplinele de umplutura si cele care se suprapun peste altele in bataie de joc, doar pentru ca unele persoane sa adune cat mai multe ore pentru mai multi bani.

Trebuie redus numarul disciplinelor de studiu la discipline strict de specialitate si marit numarul orelor alocate disciplinelor de specialitate (laboratoare si proiecte, in principiu).

Durata sesiunilor trebuie sa revina la ceea ce a fost sau chiar prelungita asa incat studentii sa se poata pregati cat mai bine. Astfel si examenele care verifica abilitatile practice si se bazeaza pe miniproiecte ar putea fi sustinute in sesiune. In Germania, la facultatile de informatica asa se procedeaza.

Semestrul 1 trebuie sa inceapa mai repede asa incat sa se incheie inainte de Craciun. Ar urma vacanta si sesiunea extinsa. Este mare lucru ca sesiunea sa fie privita cu seriozitate asa cum este privita si in alte tari civilizate.

Examenele de pomana si pentru pomana trebuie eliminate si pedepsiti cei care s-au imbogatit din acestea prin afisarea documentelor corespunzatoare cheltuirii banilor incasati pomana.

Anonim spunea...

Dumneavoastra stiti ca se fac angajari dupa bunul plac, simpatie si interese personale si nu dupa performante si abilitati?

Dorin Isoc spunea...

Am urmarit ...... a se manifesta............. ..... in grup ... .......sa ceri ..... ..... ideile....!

Cred ca .....


Stapanul acestui blog nu autorizeaza publicarea comentariilor provenite de la anonimi care nu stiu sa vorbeasca civilizat si carora gura le miroase in mod pestilential.