Premisele analizei problemei
Oricum am lua-o, produsul final al unei instituţii academice este OMUL,
specialist şi cetăţean.
In ciuda faptului că modul în care am formulat problema in postarea „De ce nu aş
angaja în firma mea un absolvent al Universităţii Tehnice din Cluj-Napoca?” a
provocat multe reacţii adverse, mi se pare normal ca un candidat la funcţia de
rector să pornească demersul său de la starea de fapt reală.
Care este aceasta?
● lumea întreagă
este în criză, economică şi socială, privind mai ales educarea forţei de muncă
necesare societăţii viitorului, după unii însă, absolvenţii Universităţii
Tehnice din Cluj-Napoca sunt perfecţi!
● lumea tehnicii
este într-un punct de cotitură, după unii însă, absolvenţii Universităţii
Tehnice din Cluj-Napoca sunt perfecţi!
● noua Românie nu
s-a aşezat încă în lumea fără frontiere, după unii însă, absolvenţii Universităţii
Tehnice din Cluj-Napoca sunt perfecţi!
● lumea academică
din toate ţările îşi caută locul şi caută soluţii, după unii însă, absolvenţii
Universităţii Tehnice din Cluj-Napoca sunt perfecţi!
Dacă absolvenţii Universităţii Tehnice din Cluj-Napoca sunt perfecţi,
atunci vă rog să luaţi notă că sunt primul competitor care mă retrag din cursa
pentru funcţia de Rector al instituţiei şi accept şi faptul ca aş fi denigrat Universitatea! Dacă nu.....
Din păcate pentru cei care îşi imaginează că ei sunt perfecţi, că şcoala
românească este perfectă, că Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca este
perfectă, că absolvenţii Universităţii Tehnice din Cluj-Napoca sunt perfecţi, percepţia
societăţii este cu totul alta. Motivele neîncrederii în educaţia tinerilor din
postarea amintită sunt ale patronului şi investitorului, ale părinţilor, ale
societăţii şi în final ale tânărului cetăţean.
Profesorul Isoc, care era (este) parte a Universităţii, lucrează cu
tineri dar este numai o parte a echipei care formează absolvenţii.
El, profesorul Isoc, singur, nu poate schimba sau adapta nimic dacă
echipa în care lucrează nu o face şi nu doreşte să o facă.
Echipa nu poate face nimic dacă nu acceptă să privească realitatea în
faţă şi dacă nu-şi asumă riscul de a încerca o adaptare care nu este nici
uşoară, nici cunoscută dinainte, dar care este necesară.
Calitatea absolventului trebuie măsurată în fiecare moment pentru a fi
cunoscută şi apoi construită cu profesionalism şi cu eficienţă economică, în
primul rând pentru această ţară şi pentru societatea care investeşte copiii şi
impozitele, care investeşte încrederea în dascălii Universităţii.
Schiţa pentru detalierea analizei
Analiza pentru rezolvarea problemei
„De ce nu aş angaja în firma mea un absolvent al Universităţii Tehnice din
Cluj-Napoca?” presupune multe întrebări care să conducă la calea de rezolvare:
► De ce nu a putut
Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca să câştige nici un contact în ultima
competiţie pentru programul Idei?
► De
ce a trebuit Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca să se angajeze în cele trei
proiecte doctorale care depăşesc cu totul capacitatea ei ştiinţifică, tehnică
şi instituţională?
► De
ce este necesar ca în Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca să se încalce
propriul regulament şi standardele aplicate deja în toate universităţile bune
din ţară prin programarea abuzivă de sesiuni de reexaminare fără număr?
► De
ce este necesar ca dascălii Universităţii Tehnice din Cluj-Napoca să fie
obligaţi să organizeze sesiuni de reexaminare şi să încalce în acest fel cele
mai uzuale standarde de pregătire universitară?
► De ce numărul de
doctoranzi ai Universităţii Tehnice din Cluj-Napoca angajaţi în schimburi internationale este
atât de redus?
► De ce se admite ca
tezele de doctorat realizate de doctoranzii Universităţii Tehnice din Cluj-Napoca
să fie plagiate în proporţie mai mare de 80%?
► De ce nu se pun în
funcţiune şi nu se folosesc la capacitate standurile de cercetare achiziţionate
cu bani grei în Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca?
► De ce nu se
achiziţionează în Biblioteca Universităţii Tehnice din Cluj-Napoca apariţii
editoriale de referinţă asa cum se face la toate marile universităţi ale lumii?
► De ce este necesar ca
Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca să aibă o schemă de organizare cu un
număr atât de important de facultăţi, departamente şi un număr atat de mare de prorectori?
► De ce este necesar ca
Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca să posede o structură supradimensionată
de servicii şi organe înzestrate cu spaţii şi aflate sub coordonarea unor cadre
didactice? Care este randamentul costuri / efecte şi investiţia timp / efecte
pentru aceste creaţii birocratice?
► De ce…. ?
► De ce… ?
► De ce…. ?
3 comentarii:
Stimate Domnule Profesor Isoc,
Am impresia ca aveti o abordare profund binara: totul e alb sau totul e negru.
Lumea insa nu e nici macar gri - e efectiv infinit colorata!
Absolventii UTCN se descurca satisfacator as zice. Evident, intotdeauna se poate si mai bine dar asta depinde mai ales de ei.
Este posibil ca majoritatea persoanelor din UTCN, inclusiv studentii, sa fie multumita cu starea de fapt. V-ati gandit la acest aspect?
Corectitudinea si dreptatea absoluta sunt utopii! Morala si Etica sunt doua lucruri foarte diferite.
In orice caz, majoritatea decide cum doreste sa arate viitorul tuturor - toti primim ceea ce merita mjoritatea!
Vad ca sunteti foarte citit si comentat. Nu m-as fi asteptat.
Totusi, nu inteleg ceea ce a dorit sa spuna persoana care a postat axiomatic anterior:
"Corectitudinea si dreptatea absoluta sunt utopii! Morala si Etica sunt doua lucruri foarte diferite.
In orice caz, majoritatea decide cum doreste sa arate viitorul tuturor - toti primim ceea ce merita mjoritatea!
"
Poate ca dorea sa spuna ca toti primim ceea ce decide majoritatea, nu ceea ce merita majoritatea. Intr-adevar, se spune ca " prosti dar multi"...
Cat priveste notiunele de morala si etica, intr-adevar sunt doua cuvinte distincte in dictionar, nu sunt sinonime. Deci, ramane un mister pilda filozofica a persoanei care a postat anterior. Poate detaliaza putin mesajul.
Am sa verific zilnic comentariile. Par a fi intr-adevar interesante.
Atunci cand ati fost dat afara din Facultate, nu imi amintesc sa fi iesit studentii in strada sa va sustina. Poate dimpotriva, unii s-au si bucurat.
Probabil ca metodele d-voastra erau perfecte, dar nu ati reusit sa ii convingeti si pe studenti de acest lucru. Unii inca mai sunt marcati de lucrul cu hartia milimetrica...
Chiar daca ati fi singurul profesor perfect din aceasta scoala, se pare ca sunteti si singurul absolut convins de acest lucru.
Daca pe studenti nu ati reusit sa ii convingeti, cum ati putea sa ii convingeti pe colegii d-voastra sa va sustina ca rector?
Ma intreb, in loc sa va preocupati de perfectiunea celorlalti, oare nu ati fi mai castigat daca v-ati preocupa de propria perfectionare in a comunica cu oamenii?
Trimiteți un comentariu